مراسم بله برون چیست؟

حتما شما هم تابحال اسم بله برون را شنیده اید و برایتان سوال پیش آمده که مراسم بله برون چیست؟ یا در آستانه ازدواج هستید و نمی دانید در مراسم بله برون چه کارهایی باید انجام دهید. در حقیقت بله برون یکی از استرس آورترین مراسم قبل از ازدواج برای دختران و پسران است. همانطور که از نامش پیداست در این مراسم باید از عروس بله را گرفت. و همچنین اشناها و فامیل دو طرف در این مراسم  با هم اشنا می شوند. برای اطلاع از صفر تا صد مراسم بله برون با ما همراه باشید.

 

مراسم بله برون چیست؟

رسومات مراسم بله برون

هر شهر و قومی برای مراسم بله برون رسم و رسوم متفاوتی دارند. اما در اینجا به چند نمونه از رایج ترین کارهایی که در این مراسم انجام می شود اشاره می کنیم:

هدیه بردن برای عروس

یکی از مراسمات زیبای بله برون بردن هدیه برای عروس است. که تقریبا در تمامی مناطق ایران این رسم وجود دارد. این هدیه می تواند شامل چادر، پارچه یا لباس مجلسی باشد. علاوه برای قرآن، انگشتر نشان و کله قند نیز از جمله هدایایی است که باید برای عروس تهیه کرد.

خرید گل توسط آقای داماد

داماد به محض ورود به منزل عروس در شب بله برون باید یک دسته گل تهیه کند. همچنین می توانید دسته گل را به گونه ای تزیین کنید که حلقه را در آن جای بدهید.

خرید کیک

در این مراسم اغلب به جای شیرینی، کیک سفارش می دهند. کیک بله برون بهتر است نشانه‌هایی از این مراسم خاطره‌انگیز داشته باشد.

پذیرایی از خانواده داماد

پذیرایی مراسم بله برون به عهده خانواده عروس است. زیرا مراسم در خانه عروس برگزار می شود و لازم است میزبان پذیرایی را بعهده بگیرد. البته پذیرایی این مراسم اغلب ساده است و با یک نوشیدنی و با شیرینی و کیک  می توان مراسم را پیش برد.

معرفی مهمانان به یکدیگر

شما به عنوان میزبان باید جو مراسم را صمیمی و شاد کنید. اولین کار معرفی مهمانان به یکدیگر است. بعد از پایان معرفی خانواده خود، از خانواده داماد بخواهید که مهمانانشان را به شما معرفی کنند.

میکاپ مناسب مراسم بله برون

برای مراسم بله برون ساده ترین و ملیح ترین میکاپ را انتخاب کنید. به هیچ وجه آرایش غلیظ را پیشنهاد نمی کنیم. مطمئن باشید که با آرایش ملایم و کمی گریم چهره، بی‌ نظیر خواهید بود. اگر برای آرایش بله برون به آرایشگاه می ‌روید، حتما تاکید کنید که میکاپ لایت و دخترانه مدنظر شما است.

مدعوین به مراسم بله برون چه کسانی هستند؟

مراسم بله برون مراسمی است که باید افراد خاصی را به آن دعوت کنید. اما چه کسانی لازم است در این مراسم حضور داشته باشند؟ آیا دوستان نزدیک نیز لازم است در این مراسم حضور داشته باشند؟ طبیعتا خیر. به جهت اینکه این مراسم بسیار رسمی و خصوصی است، صرفا افراد خانواده و فامیل باید در آن حضور داشته باشند.

ترجیحا بزرگان فامیل، در این مراسم حضور می یابند تا درخصوص مسائل مختلف سخن بگویند و به توافق برسند.

به طور کلی افرادی که لازم است به مراسم بله برون دعوت شوند، بسته به نوع رابطه شما و میزان صمیمیت شما عبارتند از: عمو، عمه، خاله، دایی، مادربزرگ و پدربزرگ.

البته اگر فضای کافی جهت پذیرایی از افراد بیشتری را دارید، بهتر است همسران این افراد را نیز دعوت کنید. اما اگر فضای پذیرایی شما کم است، ضمن عذرخواهی از این افراد به آن ها بگویید که در مراسمات بعدی در خدمتشان خواهید بود.

حضور دوستان نیز به‌ دلیل رسمی‌ بودن مراسم، لزومی ندارد. مگر در مواردی که به دلایل شخصی احترام زیادی برای این افراد قائل باشید.

لباس مراسم  بله  برون  داماد

بله برون مراسمی است که بزرگان فامیل عروس اولین بار با شما ملاقات می کنند. بنابراین بهتر است به صورت کاملا رسمی لباس بپوشید.

لباس بله برون داماد باید کاملا رسمی و با کت و شلوار باشد. البته اگر از کروات استفاده کنید، بسیار جذاب تر و رسمی تر خواهد بود.

 

مراسم بله برون چیست؟

مراسم بله برون چیست؟

لباس مراسم بله برون عروس

عروس در مراسم بله برون لازم است زیبا و باوقار باشد. انتخاب مناسب لباس در این مراسم کمک بسیار زیادی به آراستگی‌ شما می ‌کند. بنابراین لازم است لباسی انتخاب کنید که کاملا دخترانه باشد، مثلا پیراهن یا بلوز‌ و‌ دامن، ترکیب مناسبی برای لباس بله برون می باشد.

همچنین در صورت داشتن ارتباط با داماد می توانید رنگ لباس خود را با رنگ لباس داماد ست کنید. تا عکس‌ های زیباتری از این مراسم خاطره ‌انگیز ثبت نمایید. البته استفاده از رنگ ‌های تیره و مشکی توصیه نمی‌ شود.

سخن آخر

با وجود همه این نکاتی که در بالا ذکر کردیم، لازم است بگوییم هر منطقه و هر شهری مراسم مربوط به خود را دارد. در برخی از شهرها مراسم بله برون به شکل پر زرق برق و در برخی از شهرها نیز کاملا ساده برگزار می شود. توجه داشته باشید مراسم بله برون را حتما مطابق با مراسم خاص شهر خود انجام دهید.

 

تشریفات سران

تشریفات سران،جشن عروسی،عقد،نامزدی

بدون نطر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *