جشن عقد با خانواده عروس است یا داماد؟

یکی از مراسماتی که در طی پیوند رابطه زناشویی انجام می شودف برگزاری مراسم عقد است. در این مراسم دختر و پسر از نظر شرعی به هم محرم می شوند که به مناسبت آن جشنی برگزار می کنند و به آن جشن عقد می گویند. تاریخ این مراسم را در روز بله برون بزرگترای خانواده مشخص می کنند. و با انجام کارهایی مربوط به جشن عقد مانند پیدا کردن محضر و انجام آزمایش های لازم قبل از عقد عروس و داماد خود را برای این روز آماده می کنند. اما سوالی که پیش می آید این است که هزینه جشن عقد با خانواده عروس است یا داماد؟

جشن عقد با خانواده عروس است یا داماد؟هزینه جشن عقد با کیست؟

رسم های متفاوتی در گوشه و کنار این کشور برای مراسمات مختلف عقد و عروسی وجود دارد. هزینه عقد نیز مانند سایر مراسمات در هر قومی و شهری متفاوت است. در بین برخی افراد هزینه‌ های مراسم عقد در محضر بر عهده خانواده عروس می ‌باشد. در بعضی خانواده‌ ها و در برخی مناطق ایران، تمامی هزینه‌ های عقد را خانواده داماد پرداخت می کنند. اما امروزه با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه عموما خانواده ها سعی می کنند هزینه ها را نصف کنند. و برای انجام مراسمات عقد و عروسی کمتر یکدیگر را تحت فشار قرار می دهند. یعنی به عبارتی هر کدام یک گوشه ای از هزینه را بر عهده می گیرند. تا بدین شکل فشار ناشی از استرس و اوضاع مالی در این شرایط نابسامان مملکت کاهش یابد. به طور کلی اگر بخواهیم پاسخ قاطعی به این سوال بدهیم باید بگوییم منطقی ترین کار این است که هزینه رزرو تالار و پذیرایی میوه و شیرینی بر عهده خانواده عروس باشد و هزینه ‌های شام بر عهده خانواده داماد.

هزینه های لازم برای مراسم جشن عقد

مواردی که در اینجا به آن اشاره می کنیم هزینه هایی است که باید برای جشن عقد در نظر داشته باشید و مقداری بودجه ان در نظر بگیرید.

لباس مناسب برای عروس و داماد که لباس عروس به عهده خانواده داماد و لباس داماد به عهده خانواده عروس است

حلقه ازدواج نیز به همین شکل برای عروس خانواده داماد تهیه می کنند و برای داماد خانواده عروس.

لوازم موردنیاز برای سفره عقد از جمله نبات، کله قند، نون پنیر، کیک، جام عسل و …

آینه و شمعدان

شیرینی و میوه

عکاس و فیلمبردار

هزینه عاقد و محضردار

 

تشریفات سران

تشریفات سران،جشن عروسی،عقد،نامزدی

بدون نطر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *